Όλα για το αβοκάντο…

Το αβοκάντο είναι ένα κρεμώδες, λιπαρό φρούτο, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην Μεξικάνικη και Λατινική κουζίνα. Είναι θρεπτικά πυκνό, περιέχοντας περίπου 20 βιταμίνες και μέταλλα, ενώ είναι το μόνο φρούτο που είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και χαμηλό σε σάκχαρα. Όπως συμβαίνει και με όλα τα φρούτα, η καθημερινή κατανάλωση προσδίδει πολλά οφέλη στην υγεία, που σχετίζονται  με τα “καλά” λιπαρά που περιέχει, αλλά και με άλλα θρεπτικά συστατικά.

Καρδιαγγειακή υγεία: Η υψηλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και οι φυτοστερόλες που περιέχει βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα. Η βιταμίνη Ε από την άλλη, με τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες προλαμβάνει την οξείδωση της χοληστερόλης, μία διαδικασία που την καθιστά ιδιαίτερα βλαβερή για τις αρτηρίες.

Γαστρεντερικό σύστημα:
 Η υψηλή περιεκτικότητα του αβοκάντο σε διαιτητικές ίνες, καθιστά το αβοκάντο ιδιαίτερα αποτελεσματικό για την φυσιολογική λειτουργία του εντέρου και την καταπολέμηση του προβλήματος της δυσκοιλιότητας.
Πήξη του αίματος: Ένα αβοκάντο προσδίδει περίπου το 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη Κ, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην διαδικασία πήξης του αίματος. Ωστόσο, ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην κατανάλωσή του σε περιπτώσεις λήψης φαρμακευτικής αγωγής με αντιπηκτικούς παράγοντες.
Οστεοαρθρίτιδα: Μελέτες έχουν δείξει ότι εκχύλισμα από έλαιο αβοκάντο ίσως να έχει κάποια ευεργετικά οφέλη στην μείωση των συμπτωμάτων και του πόνου από οστεοαρθρίτιδα. Ωστόσο, περισσότερες μελέτες θα πρέπει να πραγματοποιηθούν για να επιβεβαιωθεί ο ισχυρισμός αυτός.
Αρτηριακή πίεση: Το αβοκάντο είναι ένα τρόφιμο αρκετά υψηλό σε κάλιο, περιέχοντας περίπου 500mg ανά 100g, ενώ παράλληλα είναι χαμηλό σε νάτριο. Για το λόγο αυτό, δίκαια θεωρείται ένα τρόφιμο κατάλληλο και ωφέλιμο για ανθρώπους που πάσχουν από υπέρταση.
Όραση: Η λουτεΐνη, την οποία συναντάμε σε υψηλή ποσότητα στο αβοκάντο, είναι ένα θρεπτικό συστατικό που φαίνεται ότι προστατεύει στην έκπτωση της λειτουργίας της όρασης λόγω γήρανσης. Από την άλλη, τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα φαίνεται να έχουν και αυτά προστατευτικό για την υγεία των ματιών μας. Συνεπώς, το αβοκάντο πιθανό να είναι ένα φρούτο με ευεργετικό ρόλο στην όραση.
Αν και δεν υπάρχουν πολλές μελέτες οι οποίες εξετάζουν την άμεση επίδραση του αβοκάντο σε συγκεκριμένα θέματα της υγείας μας, η πληθώρα των θρεπτικών συστατικών που περιέχει το καθιστά ένα τρόφιμο ιδιαίτερα ωφέλιμο. Η ένταξή του στην καθημερινή διατροφή μας μπορεί να γίνει με την προσθήκη του σε σαλάτες ή με τη μορφή σάλτσας η οποία μπορεί να συνοδεύει τα λαχανικά σας ή το σάντουιτς.