7 βήματα για σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη


Η εγκυμοσύνη είναι καθοριστική περίοδος για την ανάπτυξη του εμβρύου αλλά και για την μετέπειτα ζωή του νεογνού. Βάλτε στόχους για να έχετε μία πλήρη και ισορροπημένη διατροφή κατά τη διάρκεια της κύησης έτσι ώστε να αποφύγετε επιπλοκές και συμπτώματα, αλλά και να αναπτυχθεί ομαλά το μωρό σας.
  • Καταναλώστε ποικιλία τροφίμων! Καταναλώνετε καθημερινά τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων, όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ολικής άλεσης προϊόντα, άπαχη πρωτεΐνη και “καλά” λιπαρά, έτσι ώστε να λαμβάνετε όλα τα θρεπτικά που χρειάζεστε.
  • Ρυμίστε τα συμπτώματά σας! Ναυτίες, έμετοι, δυσκοιλιότητα είναι συμπτώματα πολύ συνηθισμένα κατά την κύηση. Πριν απορρίψετε τρόφιμα που σας ενοχλούν, συμβουλευτείτε το διαιτολόγο σας, έτσι ώστε να σας δώσει εναλλακτικές λύσεις για το πρόβλημά σας.
  • Μην τρώτε για δύο! Μία πολύ συνηθισμένη δικαιολογία για τις μαμάδες για να δικαιολογήσουν την αυξημένη όρεξη λόγω των ορμονικών μεταβολών. Ωστόσο, η επιπλέον ενέργεια που χρειάζεται μία έγκυος δεν ξεπερνά τις 500 θερμίδες κατά το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.
  • Καταναλώστε τις “βιταμίνες” σας αν χρειάζεται! Κατά την εγκυμοσύνη η απορρόφηση κάποιων θρεπτικών συστατικών αυξάνεται, έτσι ώστε να μπορέσετε να λάβετε από τη διατροφή σας όλα τα απαραίτητα στοιχεία για εσάς και το μωράκι σας, όπως είναι το ασβέστιο και ο σίδηρος. Αν η διατροφή σας είναι ανεπαρκής ο διαιτολόγος σας μπορεί να σας συμβουλεύσει για τη λήψη των κατάλληλων σκευασμάτων. Ωστόσο, το φυλλικό οξύ είναι μία βιταμίνη που κατά το πρώτο τρίμηνο συστήνεται η συμπληρωματική χορήγηση.
  • Καταναλώστε επαρκώς ω3 λιπαρά οξέα για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου! Πέρα από τα ψάρια που είναι εξαιρετική πηγή, μπορείτε να βρείτε ω3 λιπαρά οξέα σε εναλλακτικές πηγές, όπως ξηροί καρποί, φυτικά έλαια και σπόρους. Επιλέξτε μικρά ψάρια, έτσι ώστε να αποφύγετε την υπερφόρτωση του οργανισμού σας με υδράργυρο και καταναλώστε τα 2-3 φορές την εβδομάδα.
  • Ακολουθήστε όλους τους κανόνες υγιεινής κατά την προετοιμασία του φαγητού! Μην καταναλώνετε ωμά ή μη επαρκώς ψημένα κρέατα και θαλασσινά ή μαλακά τυριά, για την αποφυγή λιστερίωσης, μία ιδιαίτερα επικίνδυνη ασθένεια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • Καταναλώστε όσο πιο απλά και φυσικά τρόφιμα! Αγοράστε φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής για να περιορίσετε την έκθεση του μωρού σας σε τοξικές ουσίες, όπως φυτοφάρμακα ή τρόφιμα με συντηρητικά. Θυμηθείτε ότι το μωρό σας “τρώει” ό,τι τρώτε κι εσείς. Μην το αναγκάζετε να εκτίθεται από τόσο νωρίς σε μη ασφαλείς χημικές ουσίες.