Η διατροφή του αθλητή

Για τους αθλητές μία σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για την κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά, αλλά και για τη βελτιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης. Οι ανάγκες και τα σημεία της διατροφής που θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα είναι διαφορετικές από άθλημα σε άθλημα, ανάλογα το φύλο, την ηλικία, τη συχνότητα και την ένταση των προπονήσεων, αλλά και το εξατομικευμένο διαιτολόγιο του κάθε αθλητή.

7 βήματα για σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη


Η εγκυμοσύνη είναι καθοριστική περίοδος για την ανάπτυξη του εμβρύου αλλά και για την μετέπειτα ζωή του νεογνού. Βάλτε στόχους για να έχετε μία πλήρη και ισορροπημένη διατροφή κατά τη διάρκεια της κύησης έτσι ώστε να αποφύγετε επιπλοκές και συμπτώματα, αλλά και να αναπτυχθεί ομαλά το μωρό σας.
  • Καταναλώστε ποικιλία τροφίμων! Καταναλώνετε καθημερινά τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων, όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ολικής άλεσης προϊόντα, άπαχη πρωτεΐνη και “καλά” λιπαρά, έτσι ώστε να λαμβάνετε όλα τα θρεπτικά που χρειάζεστε.

Λίγα λόγια για τον λιναρόσπορο...

Image result for flax seeds
Οι λιναρόσποροι προέρχονται από το λινάρι, ένα φυτό που καλλιεργούταν από την αρχαιότητα στην Αίγυπτο και την Κίνα. Τα τελευταία χρόνια η καλλιέργεια του συγκεκριμένου φυτού έχει αναπτυχθεί και ένα πλήθος προϊόντων που περιέχουν λιναρόσπορους έχει αρχίσει και κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά. Ο λόγος είναι για αυτό είναι η δημοσίευση όλο και περισσότερων μελετών για την ευεργετική δράση των σπόρων του λιναριού σε διάφορες πτυχές στην υγεία. Οι ωφέλιμες ιδιότητες του λιναρόσπορου οφείλεται σε 3 συστατικά του: τα ω-3 λιπαρά οξέα, τις διαλυτές και αδιάλυτες διαιτητικές ίνες και τις λιγνάνες (χημικές ενώσεις με ελαφρώς οιστρογονικές, αντι-οιστρογονικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες).

5 Λόγοι για να φάτε το πρωινό σας!

Λέγεται ότι το γεύμα που θα καταναλώσουμε σε διάστημα έως και μιας ώρας αφού ξυπνήσουμε είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και δεν θα πρέπει να παραλείπεται από το καθημερινό μας πρόγραμμα. Πολλές μελέτες έχουν πραγματοποιηθεί με σκοπό να βρουν για ποιο λόγο το πρωινό είναι τόσο σημαντικό. Αυτοί είναι, λοιπόν, οι λόγοι που το γεύμα αυτό είναι τόσο βασικό:

Μαγειρέψτε χωρίς αλάτι!


Είτε επειδή η υγεία σας σας επιτάσσει, είτε επειδή θέλετε να λαμβάνετε προληπτικά τα μέτρα σας, ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε αλάτι. Πώς μπορούν να γίνουν τα καθημερινά γεύματά σας πιο ενδιαφέροντα χρησιμοποιώντας περιορισμένο ή και καθόλου αλάτι;

Εύκολα κεφτεδάκια με μπρόκολο

Υλικά:

            2 φλιτζάνια μπρόκολο ελαφρώς βρασμένο ή μαγειρεμένο στον ατμό κομμένο σε μικρά κομμάτια
1 ½ φλιτζάνι τυρί τριμμένο της επιλογής σας (επιλέξτε χαμηλό σε λιπαρά)
3 αυγά
1 φλιτζάνι αλεύρι
Αλάτι
Πιπέρι
Ελαιόλαδο (2 κουταλιές σούπας περίπου)

Εκτέλεση:

Αναμιγνύουμε όλα τα υλικά σε ένα μπολ και τα ανακατεύουμε. Πλάθουμε με τα χέρια μας κεφτεδάκια και τα απλώνουμε σε αντικολλητικό χαρτί. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στου 180ο C για 15 λεπτά. Τα γυρνάμε και ψήνουμε άλλα 15 λεπτά. 

Συνοδεύουμε τα κεφτεδάκια με ένα ντιπ γιαουρτιού. Μπορείτε να καταναλώσετε μερικά κεφτεδακια ως ένα ελαφρύ βραδινό.

Σπόροι Chia: Τι είναι και ποια η θρεπτική τους αξία;

 Οι σπόροι Chia προέρχονται από το φυτό Salvia hispanica, ένα ανθοφόρο φυτό που ανήκει στην οικογένεια της μέντας. Το φυτό αυτό προέρχεται από τη Λατινική Αμερική, όπου και καλλιεργούταν από τα αρχαία χρόνια. Οι σπόροι του χρησιμοποιούνταν από τους ιθαγενείς και θεωρούνταν ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα. Αυτή τη στιγμή, οι σπόροι chia θεωρούνται ακόμα ένα πολύ θρεπτικό τρόφιμο και χαρακτηρίζονται ως superfood. Εξετάζοντας στο μικροσκόπιο τα θρεπτικά συστατικά του συγκεκριμένου τροφίμου καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα για την διατροφική του αξία:

Σοκολάτα: Ένοχη ή όχι;

Πολλοί άνθρωποι αναζητούν μία υγιεινή και εύγευστη επιλογή να ενσωματώσουν στις καθημερινές τους συνήθειες. Η σοκολάτα πιθανολογείται να είναι μία από αυτές τις επιλογές, μιας και φαίνεται ότι εκτός από την ευχαρίστηση που προσφέρει διαδραματίζει δραστικό ρόλο στη βελτίωση δεικτών υγείας. Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά ποια είναι τα οφέλη που προσφέρει η σοκολάτα στην υγεία μας.

Διατροφική υποστήριξη στον καρκίνο

Οι ογκολογικοί ασθενείς αντιμετωπίζουν μία πληθώρα διατροφικών προβλημάτων. Η καρκινική καχεξία που συνοδεύεται από έντονη απώλεια σωματικού βάρους και μυϊκής μάζας και τα συμπτώματα από τις θεραπείες χρήζουν άμεσης διαιτολογικής παρέμβασης από ειδικό προς όφελος της ποιότητας ζωής του ασθενούς και της καλύτερης έκβασης της θεραπείας.

Όλη η αλήθεια για τα υποκατάστατα ζάχαρης

Τα υποκατάστατα ζάχαρης χρησιμοποιούνται ευρέως σε μία πληθώρα τροφίμων και ποτών. Είναι οι ουσίες οι οποίες αντικαθιστούν την κοινή ζάχαρη και διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: τα τεχνητά γλυκαντικά, τις πολυόλες και τα φυσικά γλυκαντικά.

Δυσανεξία στη λακτόζη: Υπάρχει λύση;


Το γάλα και τα προϊόντα αυτού αποτελούν, αναμφισβήτητα, τις βασικότερες πηγές ασβεστίου στη διατροφή μας, ενώ παράλληλα είναι και καλές πηγές πρωτεΐνης, βιταμίνης D και άλλων θρεπτικών συστατικών. Ωστόσο, για ένα μεγάλο μερίδιο ανθρώπων, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να είναι μία αρκετά δυσάρεστη εμπειρία. Ο λόγος αυτού είναι η δυσανεξία στη λακτόζη, πρόβλημα, δηλαδή, με την πέψη της λακτόζης, του βασικού σακχάρου του γάλακτος. Η ατελής πέψη της οδηγεί σε ενοχλητικά, αλλά όχι επικίνδυνα για τη ζωή συμπτώματα, όπως αέρια, φούσκωμα, κοιλιακές κράμπες και διάρροιες.

Πρόληψη καρκίνου παχέος εντέρου και διατροφή

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας παγκοσμίως. Υπολογίζεται ότι ένας στους τρεις άνδρες και μία στις τέσσερις γυναίκες θα διαγνωστούν με καρκίνο του παχέος εντέρου κάποια στιγμή στη ζωή τους. Είναι ο τρίτος πιο συχνός τύπος καρκίνου στους άνδρες και ο δεύτερος στις γυναίκες, ενώ το 10% των θανάτων λόγω καρκίνου οφείλονται σε αυτόν. Εκτός από τους μη τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου που συντελούν στην ανάπτυξη καρκίνου του παχέος εντέρου, όπως είναι η κληρονομικότητα, το φύλο και η ηλικία, υπάρχουν και εκείνοι οι παράγοντες που μπορούν να τροποποιηθούν. Αυτοί αφορούν το γενικότερο τρόπο ζωής και είναι η διατροφή, η φυσική δραστηριότητα, το κάπνισμα, το αλκοόλ και το σωματικό βάρος.

Αλεύρι Ζέας: Μύθοι και αλήθειες

Η ζέα (Triticum turgidum ssp. dicoccum) είναι ένα φυτό που ανήκει στην ομάδα των σιτηρών. Καλλιεργείται ήδη από την αρχαιότητα και προέρχεται από περιοχές της Δυτικής Ασίας. Αναφορές λένε ότι η ζέα καλλιεργούταν ακόμα και στην αρχαία Ελλάδα και χρησιμοποιούνταν ως ζωοτροφή, όμως η ταυτότητά της είναι αρκετά αμφιλεγόμενη. Ιδιαίτερα αγαπητή είναι η ζέα και στην Ιταλία, ενώ πρόσφατα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στη Βόρεια Αμερική και κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες. Ο λόγος της αυξανόμενης δημοτικότητάς της είναι ότι υποστηρίζεται πως είναι ένα αρκετά θρεπτικό υλικό, ίσως περισσότερο από τα υπόλοιπα σιτηρά και μπορεί να αντικαταστήσει το κοινό σιτάρι στο αλεύρι και τα ζυμαρικά. Ας δούμε, λοιπόν, τι πραγματικά ισχύει με τη διατροφική αξία της ζέας.

Ποια η διατροφική αξία της κινόα;

Η κινόα, αν και είναι ένα τρόφιμο το οποίο χρησιμοποιούνταν ήδη από την αρχαιότητα, έχει επανέλθει στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια και από πολλούς χαρακτηρίζεται ως μία ακόμα υπερτροφή. Προέρχεται από τις Άνδεις και το 92% της παγκόσμιας παραγωγής της γίνεται στο Περού και τη Βολιβία. Ως επί το πλείστον, το μέρος του φυτού που καταναλώνεται είναι οι σπόροι, αλλά μπορούν να καταναλωθούν και τα φύλλα της. Οι σπόροι της μαγειρεύονται και χρησιμοποιούνται όπως και το ρύζι και αν και δεν συγκαταλέγονται στην κατηγορία των δημητριακών, μπορούν να υποκαταστήσουν άξια το ρύζι, τη σίκαλη, τη βρώμη και το σιτάρι.

Άσκηση: Γιατί τη χρειάζεστε;

Είναι γνωστό ότι η άσκηση την καθημερινότητά μας είναι ωφέλιμη. Γνωρίζετε όμως γιατί; Κι αν ναι, πόσοι από εσάς γυμνάζεστε συστηματικά; Αν ψάχνετε κάποιον καλό λόγο για να ασκηθείτε, τότε ίσως κάποιος από τους παρακάτω σας κινητοποιήσει.



Έλεγχος βάρους

Με την άσκηση εκτός από το ότι θα καίτε περισσότερες θερμίδες, θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας, θα χάσετε πιο εύκολα βάρος και θα μπορέσετε πιο εύκολα να διατηρήσετε την απώλεια μακροπρόθεσμα.