Χορτοφαγική δίαιτα: Όλα όσα πρέπει να προσέξετε

Ως χορτοφαγική δίαιτα θεωρείται το διατροφικό πρότυπο που απαρτίζεται κατά βάση από τρόφιμα φυτικής προέλευσης. Κύριες πηγές ενέργειας σε αυτού του τύπου δίαιτες αποτελούν τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα αμυλούχα τρόφιμα και τα φυτικά λίπη και έλαια. Μπορούμε να συναντήσουμε διαφόρων ειδών χορτοφαγικές δίαιτες, ανάλογα με το είδος των τροφίμων που συμπεριλαμβάνονται σε αυτές. Πιο συγκεκριμένα, αποκλειστικά χορτοφαγική διατροφή ονομάζεται εκείνη στην οποία κάθε τρόφιμο ζωικής προέλευσης αποκλείεται εντελώς. Υπάρχουν, όμως, και εκείνες οι κατηγορίες χορτοφάγων, οι οποίοι καταναλώνουν κάποια ζωικά προϊόντα, όπως τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Μία άλλη κατηγορία είναι εκείνη των ημι-χορτοφάγων, των οποίων η δίαιτα συμπεριλαμβάνει ακόμα και κρέας, κυρίως από κοτόπουλο και ψάρι, ενώ αποκλείει το κόκκινο κρέας.

Καρκινική καχεξία: Απειλή για τους ογκολογικούς ασθενείς

Ο όρος καρκινική καχεξία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 30 χρόνια. Η ετυμολογία της λέξης “καχεξία” είναι “κακός” και “έξις”, που σημαίνει κακή κατάσταση.
Αρχικά, η καρκινική καχεξία χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει σε ένα σύνδρομο το οποίο συναντάται πολύ συχνά στους ογκολογικούς ασθενείς και τα βασικά χαρακτηριστικά του γνωρίσματα είναι η ανορεξία, ο πρόωρος κορεσμός, η απώλεια βάρους και μυϊκής μάζας, η αναιμία και τα οιδήματα. Από τότε, αρκετοί ορισμοί έχουν δοθεί για να περιγράψουν την καρκινική καχεξία, ενώ η συστηματική φλεγμονώδης απάντηση μπήκε ως ένα από τα κριτήρια διάγνωσης του συνδρόμου.

Σορμπέ φράουλας



Το σορμπέ ορίζεται ως επιδόρπιο που έχει ως βάση το νερό και τη ζάχαρη και, συνήθως, εμπλουτίζεται με χυμό ή πουρέ φρούτων. Επειδή δεν περιέχει γάλα ή κρέμα γάλακτος, είναι χαμηλό σε λιπαρά και αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για δίαιτα.

Σορμπέ σοκολάτας


Το σορμπέ ορίζεται ως επιδόρπιο που έχει ως βάση το νερό και τη ζάχαρη και, συνήθως, εμπλουτίζεται με χυμό ή πουρέ φρούτων. Επειδή δεν περιέχει γάλα ή κρέμα γάλακτος, είναι χαμηλό σε λιπαρά και αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για δίαιτα. Η συγκεκριμένη συνταγή αντικαθιστά τα φρούτα με μαύρη σοκολάτα. Έχει έντονη γεύση και είναι ιδανική για τους λάτρεις της σοκολάτας που προσέχουν τη γραμμή τους.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Το καλοκαίρι είναι μία εποχή που ευνοεί την απώλεια βάρους και την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών. Η ποικιλία των φρούτων και των λαχανικών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η αύξηση των ευκαιριών για σωματική δραστηριότητα, όπως κολύμπι, θαλάσσια σπορ, παιχνίδια στην παραλία και περπάτημα, και η αυξημένη κατανάλωση νερού και ροφημάτων είναι κάποιοι από τους παράγοντες που θα μπορούσαν να συντελέσουν στην αυξημένη ενεργειακή δαπάνη και στη χαμηλότερη θερμιδική πρόσληψη μέσω της τροφής. Όμως, υπάρχει και μία περίοδος, εκείνη των καλοκαιρινών μας διακοπών, που μπορεί να οδηγήσει στην ακριβώς αντίθετη κατάσταση και την αύξηση του σωματικού μας βάρους.

Λιποκύτταρα & Λιπώδης Ιστός

Ο λιπώδης ιστός αποτελεί ένα όργανο, το οποίο αποτελείται από επιμέρους ιστούς, με ξεχωριστή ανατομία, εφοδιασμένο με αγγεία και νεύρα και πολύπλοκη κυτταρολογία.Ο λιπώδης ιστός αποτελεί ένα όργανο, το οποίο αποτελείται από επιμέρους ιστούς, με ξεχωριστή ανατομία, εφοδιασμένο με αγγεία και νεύρα και πολύπλοκη κυτταρολογία.
Το όργανο αυτό αποτελείται από διάφορες αποθήκες που εντοπίζονται σε δύο περιοχές, είτε κάτω από το δέρμα και αποτελούν το υποδόριο λίπος, είτε στον κορμό και αποτελούν το σπλαχνικό λίπος. Τα κύτταρα που αποτελούν τον λιπώδη ιστό ονομάζονται λιποκύτταρα και διακρίνονται στα λευκά και τα φαιά. Τα λευκά λιποκύτταρα αποτελούνται κατά 90% από λίπος και η κύρια λειτουργία τους είναι η αποθήκευση ενέργειας. Ωστόσο, έχουν και έναν πιο ενεργό ρόλο, που είναι η παραγωγή ορμονών. Τα λευκά κύτταρα βρίσκονται σε όλη την έκταση του οργάνου, σε αντίθεση με τα φαιά λιποκύτταρα, τα οποία εντοπίζονται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό. Τα φαιά λιποκύτταρα είναι πολύ πλούσια σε μιτοχόνδρια και η κύρια λειτουργία τους είναι η θερμογένεση.

Χωριάτικη σαλάτα & η διατροφική της αξία





Η χωριάτικη σαλάτα ή διεθνώς γνωστή ως “Greek salad” αποτελεί ένα αναπόσπαστο πιάτο της ελληνικής κουζίνας. Ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες κάνει την εμφάνισή του στην πλειοψηφία των ελληνικών τραπεζιών. Τα βασικά υλικά της σαλάτας αποτελούν η ντομάτα και το αγγούρι, τα οποία είναι και τα δύο λαχανικά του καλοκαιριού, το ελαιόλαδο, η ρίγανη και το αλάτι, ενώ μπορεί να προστεθούν πράσινες πιπεριές, κόκκινο κρεμμύδι σε ροδέλες, ελιές (συνήθων μαύρες) και φέτα. 

Η χωριάτικη σαλάτα αποτελεί, επίσης, μία πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών, απαραίτητων για μία ισορροπημένη διατροφή. 

Πώς να μάθετε τα παιδιά σας να τρέφονται σωστά


Οι διατροφικές συνήθειες στα παιδιά ξεκινούν να διαμορφώνονται από τα πρώτα κιόλας στάδια ζωής.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η νεοφοβία, δηλαδή η άρνηση του παιδιού να δοκιμάσει καινούρια τρόφιμα, είναι σύνηθες φαινόμενο σε παιδιά από 18 μηνών έως 2 ετών, είναι πολύ σημαντικό, από την περίοδο απογαλακτισμού κιόλας,  οι γονείς να προσπαθούν να μυήσουν τα παιδιά στις υγιεινές συνήθειες διατροφής. Πολύ συχνά, όμως, παρατηρείται είτε οι γονείς να πιέζουν τα παιδιά τους να καταναλώσουν τα «καλά» τρόφιμα και να τους απαγορεύουν τα «κακά», επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επίσης, κάποιες διαστρεβλωμένες αντιλήψεις των γονέων για το τι θεωρείται υγιεινό, έχει ως αποτέλεσμα να ενθαρρύνονται και εν τέλει να υιοθετούνται λανθασμένες συνήθειες.

Πώς να χάσετε τα κιλά του Πάσχα;


Οι διακοπές του Πάσχα τέλειωσαν και εκτός από αναμνήσεις, από όμορφες οικογενειακές στιγμές και χαλάρωση, στο πέρασμά τους άφησαν και επιπλέον κιλά. Προκειμένου να επανέλθετε γρήγορα και εύκολα στο προ εορτών βάρος, είναι απαραίτητες κάποιες μικρές αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής. Ας δούμε, λοιπόν, ποια είναι εκείνα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να έχετε την επιθυμητή απώλεια βάρους. 

Φαγητά του Πάσχα: Τι πρέπει να προσέξουμε;


Ξεκινώντας από το βράδυ της Ανάστασης, μία ποικιλία φαγητών – πειρασμών, παρελαύνουν στα γιορτινά τραπέζια, σαμποτάροντας κάθε προσπάθεια για απώλεια βάρους. Μαγειρίτσα, αρνί, κοκορέτσι, αυγά, κουλουράκια και τσουρέκι είναι κάποια από τα φαγητά που κάνουν την εμφάνισή τους στο γιορτινό τραπέζι. Πώς όμως γίνεται να διαχειριστούμε την πληθώρα των λαχταριστών εδεσμάτων των ημερών, χωρίς να πάρουμε κιλά;
Στη συνέχεια, δίνονται κάποιες συμβουλές για το πώς να καταναλώσουμε τα συγκεκριμένα φαγητά, χωρίς το άγχος του βάρους μας και το τι πρέπει να προσέξουμε.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Η νηστεία μπορεί να αποτελέσει μία ευκαιρία βελτίωσης του τρόπου της διατροφής μας, με την αύξηση της πρόσληψης τροφίμων πλούσιων σε διαιτητικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, καθώς επίσης, και ωφέλιμων λιπαρών οξέων, προερχόμενων από φυτικές πηγές και θαλασσινά. Παράλληλα, όμως, εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους που σχετίζονται με το σωματικό μας βάρος και την υγεία του οργανισμού.

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ


Το σωματικό μας βάρος εξαρτάται από την ισορροπία της θερμιδικής πρόσληψης και της ενεργειακής δαπάνης.

Ενεργειακή πρόσληψη και ενεργειακή δαπάνη
Ο οργανισμός μας προκειμένου να διατηρηθεί στη ζωή και να επιτελέσει όλες του τις λειτουργίες έχει ανάγκη από ενέργεια, την οποία προσλαμβάνει από την τροφή του. Η ενέργεια αυτή προέρχεται από 4 βασικά συστατικά της διατροφής μας και μεταφράζεται σε θερμίδες (kcal). Τα συστατικά αυτά είναι οι υδατάνθρακες (4 kcal/g), οι πρωτεΐνες (4kcal/g), το λίπος (9kcal/g) και το αλκοόλ (7kcal/g). Το σύνολο της περιεκτικότητας σε θερμίδες των τροφίμων που καταναλώνουμε αποτελούν την ενεργειακή ή θερμιδική πρόσληψη.

Διατροφικά και γαστρεντερικά προβλήματα σε παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού

Η διατροφή φαίνεται να εμπλέκεται όλο και περισσότερο, τόσο στην αιτιολογία, όσο και στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του αυτισμού.
Οι διαταραχές του φάσματος του αυτισμού αποτελούν μία ομάδα νευροαναπτυξιακών διαταραχών που χαρακτηρίζονται από δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση, επικοινωνιακά ελλείμματα και επαναλαμβανόμενες, στερεοτυπικές συμπεριφορές. Στις διαταραχές αυτές συμπεριλαμβάνονται ο αυτισμός, το σύνδρομο Asperger, η παιδική αποδιοργανωτική διαταραχή, το σύνδρομο Rett και η διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς.

ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ΤΑ ΦΑΓΗΤΑ ΣΑΣ ΣΕ LIGHT

Η υγιεινή διατροφή πολλές φορές αποτελεί των φόβο και τον τρόμο των ανθρώπων, αφού έχει συνδεθεί με άνοστα και άγευστα τρόφιμα και την απαγόρευση των αγαπημένων φαγητών μας. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού είναι δυνατό να παρασκευάσουμε φαγητά με χαμηλότερες θερμίδες και εξίσου νόστιμα με τα αντίστοιχα πλήρη σε θερμίδες. Τα μόνα που χρειάζονται είναι κάποιες συμβουλές, όρεξη για μαγείρεμα και φαντασία!

Στη συνέχεια δίνονται κάποια τιπς που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τις θερμίδες των φαγητών που μαγειρεύετε, χωρίς να χάσουν τη γεύση τους: